Mother – Daugter trip to Northern Ireland

Krásný den, dnešní článek bude o společném výletu s mojí mamkou do Irska. Byly jsme tam tedy už minulý rok na podzim, ale to snad nevadí 🙂 . Musím se přiznat, že jsem opravdu strašná dcera… Vůbec nemám na svoji mamku tolik času kolik bych si přála a kolik si zaslouží za to jak je skvělá. Loni v létě jsme s bráchou vůbec nevěděli jaký dárek ji vybrat k narozeninám, takže jsme vymysleli výlet do Irska a já se rozhodla jet s ní.

xr9a7801

Zavolala jsem přátelům, kteří tam žijí a vymysleli jsme (teda oni vymysleli) trasu, převážně Severní Irsko. Nakonec nás bylo 7 a moc jsme si to užili. Letěla jsem s mamkou z Prahy do Dublinu, kde jsme strávily jednu noc. Rozhodla jsem se pro přespání v hostelu, takže jsme měly pokoj s dalšími asi 6ti lidmi … Mamka z toho teda po pravdě byla celkem v šoku, ještě nikdy v takovémto typu ubytování nespala. Ale vzhledem k tomu, že jsme si tam po příletu daly pouze věci a pak prochodily Dublin křížem krážem, zašly na Guiness do hospůdky s živou hudbou a na pokoj jsme dorazily někdy kolem půlnoci, tak to zvládla v pohodě 🙂

Ráno nás před hostelem vyzvedli kamarádi a vyrazili jsme směr Severní Irsko v duchu seriálu Hra o Trůny a Titanic. Navštívili jsme místo, kde se tento seriál natáčí a to je Castle Ward, který se nachází nedaleko města Belfast a Vy toto místo bude určitě znát pod názvem Zimohrad…. Pak jsme pokračovali do města Belfast, kde jsme zavítali do muzea Titanicu, které je věnováno tragickému osudu této lodi, zároveň je to jeho největší expozice na světě. Výstava se nachází na místě, kde byla loď navržená, v kanceláři loděnice Harland a Wolff. Budova má 6 pater odpovídajících výšce lodi a to 53 metrů a skládá se ze 4 bloků, které symbolizují 4 ztroskotané přídě lodi. Kromě věrných kopií interiérů lodi zde najdete různé filmové projekce, interaktivní prvky a projdete celou historií parníku, který se potopil v noci ze 14. na 15. dubna 1912. Muzeum se budovalo 3 roky, přesně stejnou dobu jako trvalo postavit loď.

Další den našim prvním cílem byla slavná královská cesta Dark Hedges z již zmíněného seriálu. Toto místo se stalo celkem oblíbenou atrakcí, takže tu sami určitě nebudete 🙂 .

A pak už nejúžasnější místo z celého výletu a to lávové schody Giant´s Causeway. A jooo, těch 40 tisíc čedičových sloupů působí jako cesta vybudovaná pro obry. A podle pověstí je také obr postavil, jmenoval se Finn a důvodem jeho snažení nebyl nikdo jiný než jeho milá, kterou chtěl obr převést ze Skotska do Irska 🙂 . Haha, ještě, že my ženy jsme, hned je ten svět díky nám zase krásnější !!! Ne, fakt, nechápu co ta příroda dokáže všechno vytvořit…. Neuvěřitelná nádhera, kam se my lidi za ní hrabeme!

xr9a8062-kopie-2podpis

Strávili jsme tu celé odpoledne pozorováním, obdivováním, zkoumáním, lezením a užíváním si toho, že tu můžeme být. Jsem tak strašně moc vděčná za to, co všechno jsem už viděla a prožila, je to prostě úžasné a všechny ty zážitky mi už navždy zůstanou a to je na tom to nejlepší.

Haha a nebyla bych to já, aby se mi zase něco nepřihodilo…. Chtěla jsem fotku co nejvíce a nejblíže moři a samozřejmě mě smetla vlna… Super, nejen, že mi byla docela dost zima, ale navíc moje oblíbený barevný botasky to nedaly a barvy se rozpustily a smíchaly do sebe….

Nedaleko od Giant ´s Causeway je palírna whisky Bushmills. Návštěvu jsme tedy nemohli vynechat. Tato destilérka získala jako první v historii na celém světě povolení k výrobě tohoto alkoholu a to už v roce 1608. Jak jsem se již zmínila ve svém minulém článku z Irska, tak hlavním rozdílem mezi irskou, skotskou a americkou whisky je v počtu destilací. Irská je destilovaná třikrát a díky tomu je nejjemnější, jo a taky na rozdíl od skotské whisky neobsahuje rašelinovou příchuť (neplatí ale úplně u všech) 🙂 . Navíc Bushmills se liší tím, že vzniká smícháním sladové whisky s whisky z jednoho druhu obilí (ostatní se mísí s více druhy obilí). Pokud jste ještě nečetli předešlý článek z Irska, tak můžete zde: Ireland

Dalším krásným místem, kam jsme se podívali je slavný visutý lanový most na ostrůvek Carrick-a-Rede, kde se opět hezky projdete podél útesů a zhluboka se nadýcháte svěžího a čistého irského vzduchu.

xr9a8356ram

Předposlední den brzy ráno jsme se vydali na Slieve League v hrabství Donegal, na pobřeží Atlantského oceánu. Jsou to nejvyšší útesy v Evropě a my tu byli úplně sami, wow 🙂 . Pokud budete někdy v okolí, tak sem rozhodně musíte, je to prostě nádhera !!!

Nakonec jsme zavítali do irského města zábavy a hudebních festivalů Galway. Prošli jsme si město, které je opravdu malebné a okouzlující. Dali jsme si tady oběd, udělali nákupy v Primarku, zastavili se na kávu a vydali se zpět do Corku a druhý den jsme s mamkou vyrazily domů.

Vždycky to všechno hrozně rychle uteče… Ale domů se vždy těším a to móóóc, stejně tak jako na další výlet 🙂 . V sobotu odlítám do NYC, ani nedokážu slovy vyjádřit jak moc se těším !!!

Přeji krásný den. Vaše Veru :*

P. S. : Nikdy nezapomenu poslat pohledy. Taky posíláte?

PPS.: Stále probíhá soutěž blogerka roku, můžete nám dát hlas zde

2 thoughts on “Mother – Daugter trip to Northern Ireland

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )