Ireland

Ahoooj, dnes Vás čeká článek o mém posledním výletu 🙂

Irsko je moje velmi oblíbená země. A není to jen proto, že tam žijí moji úžasní přátelé a mám tam odsud ty nejúžasnější vzpomínky díky, kterým mi je vždy krásně, hned jak si některou z nich vybavím. Irsko bylo také prvním místem, kam jsem letěla, před hodně lety a byla jsem plná obav, jestli to vůbec zvládnu, co mě na letišti čeká, jestli dobře doletím a zároveň jsem byla ze svého prvního letu nadšená a plná očekávání. A kam jste letěli poprvé Vy? Jaké jste měli pocity? Nejvíc mě tento ostrov učaroval svou nádhernou přírodou a místy, na kterých se mi tají dech :-). A letos v září jsem se sem mohla zase na pár dní vrátit. Vždy se do Irska neskutečně těším a vše si užívám už od chvíle, kdy mám koupenou letenku a nejvíc pak ve chvíli, kdy nastoupím v Chocni do vlaku –> Praha.

Vzhledem k občasným zpožděním ČD jezdím na letiště vždy s dostatečným předstihem, takže mi zůstane dostatek času zajít na kávu/frappé do Starbucksu. Jůůů, jak já ho miluji a je mi jasný, že hodně lidí má přesně opačný názor a myslí si, že to není ani pořádná káva, ale každý to má prostě jinak a v tom je přeci ten svět krásný. Bydlím ve Vysokém Mýtě a tam žádný Starbucks není, hrůza… Jo a konečně jsem si pořídila nový díl Harryho, sice moc nemusím tu divadelní formu, ve které je knížka napsaná a někdy se musím i několikrát vracet, ale já na tomhle příběhu vyrůstala, takže za mě top a jestli chcete recenzi, tak tady:

Harry Potter and the cursed child

Ale teď už Irsko, po příletu do Dublinu jsme jely autobusem do Corku, kde nás vyzvedl kamarád a pak už autem do Midletonu, kde moji přátelé poslední léta žijí. Tentokrát jsme se vydali na CLIFFS OF MOHER. Jedná se o břidlično-pískovcové útesy, které se nacházejí v hrabství Clare, spadají do Atlantského oceánu a řadí se mezi nejvyšší útesy v Evropě. Jsou naprosto úchvatný a můžete zde strávit úplně celý den, klidně i dva a pořád budete ohromeni jejich krásou.

IMG_2761.JPGimg_2795xr9a3779img_2868

Na útesech se v roce 2009 natáčela jedna scéna z Harryho Pottera – díl Princ dvojí krve.

XR9A3898.jpgxr9a3929

My tam strávili několik hodin a nachodili skoro 9km, vyšlo nám i počasí a pršet začalo až ve chvíli, kdy jsme vstupovali do budovy, kde jsou velmi hezky zpracovány veškeré informace týkající se útesů a je zde i obchůdek se suvenýry, restaurace, kavárna a vlastně i hotel, takže zde můžete přespat. Cestou jsme se zastavili i na kávu a něco sladkého na dobití energie.

img_3304IMG_2727.JPGimg_2723

Cestou zpět domů jsme udělali zastávku na pláži, kde jsme se prošli a nasbírali mušle na památku. Pláže jsou zde krásné, jen škoda, že na koupání to rozhodně není a už vůbec ne koncem září.

img_3003img_3050img_3100

Jedna z dalších zastávek byla na Ladies View, kde je krásná vyhlídka na národní park Killarney. Opět jsme měli štěstí a celkem dobrou viditelnost, takže jsme si výhled opravdu užili.

img_3132img_3139img_3154

Následně jsme se vydali do údolí hor The Gap of Dunloe, kde strávíte také několik hodin obdivováním tamní přírody. V tomto článku není prostě možný pořád dokola neopakovat slova jako úžasný, krásný, nádherný a další. To prostě musíte vidět, je to opravdu pecka.

Ano, přeháňkám jsme se nevyhnuli, ale to je prostě Irsko a s tím se musí počítat. Odměnou je vždy krásná duha a někdy i dvě nad sebou.

A ten kůň, vidíte ho taky… prostě boží. V těchto momentech moje fantazie začne pracovat na plné obrátky a v tu chvíli bych si zde ihned pořídila domek, daleko od lidí a civilizace. Byla bych zde pouze já, zvířata a příroda. Každé ráno bych vstala, vyšla na zápraží a v houpacím křesle bych pozorovala dění kolem a v klidu si vychutnávala čerstvý vzduch. Chodila krmit koně a ovce, toulala bych se po okolí a jezdila na koni, večer bych si zatopila v krbu, užívala si teplíčka a četla knížku s šálkem horkého čaje :-). Njn a to jsem prostě já, někdy hlavou trochu v oblacích. Tak zase zpátky nohama na zem.

Dalším cílem naší výpravy bylo pozorovat delfíny na oceánu, takže jsme se vydali do rybářského městečka Dingle, který je zároveň nezápadnějším výběžkem Evropy. Na místě jsme se dozvěděli, že je tu delfín jen jeden, jmenuje se Fungi a stal se maskotem města. Poprvé se zde objevil v roce 1983 a od té doby žije ve zdejším zálivu, nikdo neví proč zde stále zůstává. Vidět ho na vlastní oči bylo úžasné, přebíhali jsme z jedné strany lodi na druhou podle toho, kde se Fungi zrovna vynořil, ještě teď se tomu v duchu směji, byli jsme z něho na větvi víc než malé děti :-).

xr9a4195xr9a4223

Určitě stojí za to, projít městečko, zajít na kávu a dát si fish and chips v místní restauraci.

IMG_1993.JPGxr9a4345xr9a4348

A protože jsme bydlely u přátel v Midletonu, tak jsme ani tentokrát nevynechali návštěvu palírny irské whisky Jameson. Irská whisky je třikrát pálená a to je hlavní rozdíl mezi irskou, americkou a skotskou whisky. Kterou máte nejraději?

xr9a4357

Zavítali jsme i k domu FOTA a prošli se v přilehlých zahradách. Součástí zahrad je arboretum, kde můžete obdivovat jedinečnou sbírku živých dřevin. Pravou irskou snídani jsme si dali v Bramley Lodge.

Pak už jenom návštěva města Cork, kde jsme zašli do Penneys/primarku a TK Maxu na nějaké ty nákupy, jídlo a večer na pivo 🙂

Týjo, tak teď koukám, že dnešní článek je celkem obsáhlý, tak doufám, že jsem Vás moc nezahltila, a že se Vám článek líbil 🙂

Přeji krásný den. Vaše Veru :*

3 thoughts on “Ireland

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )